Wywiad - Wiktoria Brożyna (UKKS Oriens Chojnów)

Wiktoria Brożyna (UKKS Oriens Chojnów) to bardzo utalentowana juniorka młodsza z województwa Dolnośląskiego. Sezon 2018 był dla niej sezonem nauki w którym wygrała kryterium o "Złotą Spinkę Miasta Wałbrzycha". Mimo pecha na początku wyścigu zajęła bardzo dobre 10 miejsce na Górskich Szosowych Mistrzostwach Polski. Wiktoria bardzo dobrze radzi Sobie w terenie "górskim" dlatego w przyszłym roku stać ją by powalczyć o medal GMP.


- Dzień dobry, Jak Ci mijał okres wypoczynku posezonowego? Rozpoczęłaś już przygotowania do nowego sezonu, na czym skupiasz się w jesienno-zimowym okresie przygotowawczym?

W.B - Dzień dobry, w okresie wypoczynku posezonowego starałam się jak najlepiej odreagować od wszystkich wyścigów i męczących treningów. Swój wolny czas spędzałam z przyjaciółmi, czego najbardziej na co dzień mi brakowało. Powoli zaczynam przygotowania do następnego sezonu, na początku były to ćwiczenia ogólnorozwojowe, a teraz przechodzę do coraz trudniejszych treningów.


- Wróćmy do początku przygody z kolarstwem, jak to się u Ciebie zaczęło? Dlaczego wybrałaś akurat kolarstwo?

W.B - Właściwie moja przygoda z kolarstwem zaczęła się przypadkowo, a mianowicie któregoś dnia dla zabawy przyszłam z koleżanką na jeden z treningów. Na początku traktowałam to jako zabawę, ale kiedy zaczęłam jeździć coraz częściej, zrozumiałam, że to jest to, czym chciałabym się zajmować. Nie przypuszczałam, że kolarstwo zostanie w moim życiu.

- Zajęłaś w tym roku miejsce w TOP 10 Górskich Szosowych Mistrzostw Polski jak wspominasz ten piekielnie trudny wyścig?

W.B - Nie nazwała bym go piekielnie trudnym wyścigiem. Pomimo upadku, który zaliczyłam na jednym z najgorszych zakrętów praktycznie na samym początku wyścigu. Trasa bardzo mi się podobała, choć czuje niedosyt bo wiem, że mogłam pojechać lepiej.


- W tym roku wygrałaś kryterium o "Złotą Spinkę Miasta Wałbrzycha" - Memoriał Janusza Wilczewskiego. Czy to na razie Twój największy sukces w karierze?

W.B - Raczej tak, w tym sezonie zaliczam go do najbardziej udanych wyścigów w moim wykonaniu. Nie przypuszczałam, że uda mi się zająć tak wysokie miejsce, a zwłaszcza, że konkurencja była mocna, między innymi mistrzyni OOM - Zuzanna Olejniczak. Wygraną zawdzięczam ucieczce, której przed wyścigiem tak naprawdę nie planowałam.

- Jakbyś podsumowała sezon 2018 w swoim wykonaniu?

W.B - Był to bardzo trudny sezon między innymi dlatego, że weszłam w kategorie juniorki młodszej, dotychczas jako młodziczka, startowałam głównie w wyścigach dolnośląskich, a w tym roku musiałam się zmierzyć ze startami ogólnopolskimi. W sezonie miałam dużo udanych, a także nieudanych startów, ale z wyścigu na wyścig starałam uczyć się na błędach. Sezon uważam za udany.


- Łączysz kolarstwo z nauką - Czy dla młodej zawodniczki jest to problem by połączyć naukę z kolarstwem i przy okazji niczego nie zaniedbywać?

W.B - Nie jest to zbyt duży problem, wystarczy tylko dobrze rozplanować czas na naukę, jednak jestem zmuszona do wielu wyrzeczeń, na przykład nie mogę poświęcać tyle czasu znajomym jak kiedyś.


- Która specjalność kolarska najbardziej Ci odpowiada (Szosa, MTB, Tor, Przełaj) i dlaczego?

W.B - Zdecydowanie szosa, w tej specjalności czuje się najlepiej, a szczególnie na trasach typowo górskich, strome podjazdy i zjazdy to coś, co kocham. Do niedawna startowałam także na MTB gdzie bardzo mi się podobało, ale zdecydowanie wybrałam szosę.


- Jakie masz plany na sezon 2019 w jakie wyścigi celujesz?

W.B - W sezonie 2019 głównym planem jest to, aby jak najlepiej wypaść na wyścigach. Bardzo ważnym wyścigiem będzie dla mnie Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży oraz Górskie Szosowe Mistrzostwa Polski w których mam zamiar powalczyć o koszulkę Mistrza Polski.

- Czego można Ci życzyć w sezonie 2019?

W.B - Czego można mi życzyć? Na pewno dobrej nogi w sezonie, żadnych kontuzji, a także wielu wygranych.

- Tego Ci życzę. Dziękuję za rozmowę.

W.B - Dziękuję, pozdrawiam

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)