Wywiad z Patrycją Zawiertą (WKK Wieruszów)

Patrycja Zawierta (WKK Wieruszów) zawodniczka specjalizująca się w kolarstwie górskim, w tym sezonie reprezentująca barwy klubu KS Społem Łódź, od nowego sezonu będzie już się ścigać w kategorii juniorek młodszych.

- Witam, sezon zakończony, jak się regenerujesz po tym intensywnym sezonie, rozpoczęłaś przygotowania do nowego sezonu?

P.Z - Witam, odpoczynek już mam za sobą teraz pozostaje tylko ciężka praca.

- Opowiedz jak rozpoczęła się Twoja przygoda z kolarstwem, dlaczego akurat kolarstwo?

P.Z - Moja przygoda z kolarstwem zaczęła się dzięki mojemu bratu Dominikowi, który również ściga się na zawodach. Od najmłodszych lat lubiłam jazdę na rowerze i teraz są tego wyniki.

Fot: Magda Tkacz
 - Startowałaś dużo, byłaś widoczna często w czołówce, jak Ty sama oceniasz ten rok w swoim wykonaniu?

P.Z - Ten rok dał mi dużo do nauki. Nauczyłam się wielu nowych rzeczy, nabrałam więcej doświadczenia. Chociaż nie był to najlepszy rok w moim wykonaniu

- Specjalizujesz się w kolarstwie górskim, a co z innymi odmianami kolarstwa?

P.Z - Startowałam kilka razy na szosie, szło mi nie najgorzej ale i tak nie ciągnie mnie do kolarstwa szosowego.

Fot: Paweł Orfin/fotosa.pl
 - W nowym sezonie będziesz już w starszej kategorii wiekowej, jakie masz plany na nowy sezon? w jakie wyścigi celujesz?

P.Z - Głównie celuje w Puchar Polski i oczywiście OOM. Na razie plany są takie, żeby być w pobliżu podium, ale kto wie.

- W kolarstwie często mówi się o dopingu, jak Ty się odnosisz właśnie do sprawy dopingu w kolarstwie?
 
P.Z - Ja uważam że doping to raczej już mało popularne. Większość raczej woli być uczciwa i nie stosować dopingu. Nie rozumiem po co to im i co przez to chcą osiągnąć? Wysokie miejsca?  Głównie to tacy ludzie oszukują samych siebie.

Fot: Paweł Hoffmann
 - Kolarskie marzenie?
 
P.Z - Chciałabym wystartować w Mistrzostwach Europy i Świata 

- Ulubiony wyścig?

P.Z - Na pewno to wyścig  Jelenia Góra Trophy Maja Włoszczowska MTB Race

 
- Jak się mają sprawy transferowe? masz oferty na zmianę klubu czy zostajesz w KS Społem Łódź?

P.Z - Tak w następnym roku przechodzę do klubu WKK Wieruszów. Bardzo chciałabym podziękować KS Społem Łódź za ten cały rok.

- Dziękuję za rozmowę, zdrowia i sukcesów.

P.Z - Dziękuję

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)