Wywiad z Anitą Jęderko (MGLKS Błękitni Koziegłowy)

Anita Jęderko (MGLKS Błękitni Koziegłowy) zawodniczka kategorii orliczka, specjalizująca się w rywalizacji szosowej, a także często startująca w przełajach. Moim zdaniem zawodniczka z której warto brać przykład, bo pasję trzeba rozwijać, a Ona pokazuje jak to robić i jak się nie poddawać.  

- Witam Anito, stratujesz w sezonie przełajowym jak go dotychczas oceniasz w swoim wykonaniu?, planujesz start na MP?

A.J - Witam! Sezon przełajowy w moim wykonaniu jest dość bierny,biorę udział w wyścigach sporadycznie,miałam możliwość udziału w kilku wyścigach z serii"Pucharu Polski". W klasyfikacji generalnej znajduje się w połowie stawki więc nie jest aż tak źle aczkolwiek trzeba wychodzić z założenia, że zawsze może być lepiej. Mój udział w MP jest jeszcze pod znakiem zapytania, ale myślę, że warto spróbować.

- Wiem ze bardzo późno rozpoczęłaś przygodę z kolarstwem, opowiedz nam jak to się stało ze trafiłaś do kolarstwa

A.J - Od zawsze moim nieodłącznym towarzyszem był rower, a początkowo nie miałam świadomości, że w Koziegłowach (30km od mojej miejscowości) znajduje się klub kolarski. Dowiedziałam się o jego istnienie dość późno aczkolwiek nigdy nie jest za późno na realizację swoich marzeń, zawsze warto spróbować i w taki oto sposób od juniorki rozpoczęłam swoją przygodę z kolarstwem.


- Mimo ze ścigasz się krótko bardzo się starasz, co jest dla mnie godne podziwu, skąd bierzesz motywację?

A.J - Wychodzę z założenia,że nie ma rzeczy niemożliwych wszystko jest w naszym zasięgu tylko trzeba tego chcieć włożyć w pracę trochę serca,potu i łez,a efekt przyjdzie z czasem. Mogę liczyć na wsparcie najbliższych: rodziców czy przyjaciółki wtedy motywacja jest większa.

- Sezon szosowy zakończony, jak Ty sama oceniasz ten rok?

A.J - Po porównaniu wyników z ubiegłego sezonu wyniki są lepsze więc mogę powiedzieć, że małymi kroczkami do przodu. Wykonałam plan treningowy więc jestem zadowolona.

 - Ścigasz się w kliku odmianach kolarskich w jakiej najlepiej się czujesz?

A.J - Zdecydowanie kolarstwo szosowe aczkolwiek mój klub zdecydowanie specjalizuje się w kolarstwie przełajowym, ale nie mogę narzekać na brak startów na szosie bo jednak jest ich sporo w sezonie.

Jakie masz plany na nowy sezon? w jakie wyścigi celujesz?

A.J - Plan jest taki aby poprawić swoje wyniki i trening,trening i jeszcze raz trening bo to jedyny sposób na zbudowanie formy.

Fot: Magda Tkacz
 - W kolarstwie często mówi się o dopingu, jak Ty się odnosisz właśnie do sprawy dopingu w kolarstwie?

A.J - Zdecydowanie jestem przeciwna stosowaniu dopingu. Kolarstwo to wręcz styl życia, a niektórzy próbują skrócić sobie drogę do sukcesu przez używanie zakazanych środków. Czy warto dopuszczać się takich czynów dla kilku minut sławy? Duże mamy prawdopodobieństwo, że wcześniej czy później złapią taką osobę i cała kariera legnie w gruzach. Myślę, że każdy z nas powinien odpowiedzieć sobie na to pytanie.

- Kolarskie marzenie?

A.J - Marzenie to koszulka MP na szosie


- Ulubiony wyścig?

A.J - Ulubiony wyścig to Ogólnopolski wyścig przełajowy w Hucisku oraz Puchar Polski Kobiet w Darłowie

- Trenujesz w klubie MGLKS Błękitni Koziegłowy jak oceniasz swój klub?

A.J - MGLKS Błękitni Koziegłowy to moja druga rodzina i cieszę się bardzo,że właśnie miałam okazję dołączyć do Koziegłów.

- Dziękuję za rozmowę, życzę zdrowia i sukcesów.

A.J - Dziękuję bardzo :-)

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)