Wywiad z Olgą Wankiewicz (Copernicus)

Olga Wankiewicz (Copernicus) zwyciężczyni etapu Mini Tour de Pologne z Warszawy, trzecia w finałowym wyścigu w Krakowie. W nowym sezonie będzie zdecydowaną faworytką zmagań młodziczek.

- Witam, sezon zakończony, jak wypoczynek po sezonie?

 O.W - Witam. Aktualnie zaczynamy powoli przygotowania do sezonu 2017. W październiku w czasie regeneracji mieliśmy treningi, lecz nie były one intensywne. W obecnej chwili, czuje się zregenerowana i pozytywnie nastawiona na nadchodzący sezon oraz czekam na niego z niecierpliwością.

- Ten sezon był dla Ciebie bardzo udany. Dobre starty na Nutella Mini Tour de Pologne (w tym wygrana), jak Ty sama oceniasz ten rok?

O.W - Ten sezon oceniam za bardzo udany. Najbardziej cieszę się z wygranego etapu w Warszawie oraz trzeciego miejsca na finałowym etapie Nutella Mini Tour De Pologne w Krakowie. Uważam, że ten sezon przejeździłam w świetnej formie. 3 miejsce na finałowym etapie MTDP, sprawia mi niezmierną radość, ponieważ zdaje sobie sprawę, że jestem w trójce najlepszych młodziczek w Polsce. Celowałam na jeszcze lepszą lokatę, ale przez warunki, które zaistniały ( ślizga nawierzchnia ), pojechałam ostrożnie. Bardzo cieszę się również z 2 miejsca na wyścigu, który odbył się na początku sezonu w Sobótce. Ten wyścig oceniam za najcięższy w tym sezonie, był tam dość górzysty teren i mocna międzynarodowa stawka.

- Czy uważasz ze te wyścigu z cyklu Mini Tour de Pologne są czymś wyjątkowym dla młodych zawodników w Polsce?

O.W - Myślę, że zdecydowanie tak. Mi osobiście bardzo podoba się atmosfera panująca na etapach MTDP. Można poczuć się jak na naprawdę profesjonalnym wyścigu. Na etapy zjeżdżają się zawodniczki z całej Polski, dzięki czemu można zawrzeć wiele nowych znajomości oraz na pewno sporo nowych doświadczeń. Na żadnym z wyścigów, na których byłam, nie było tak wyjątkowej atmosfery.

- Który etap tegorocznych zmagań w Nutelli najbardziej się Tobie podobał?

O.W - Hmm.. Ciężko wybrać, który podobał mi się najbardziej, ponieważ każdy etap miał coś w sobie, ale chyba najbardziej podobał mi się etap w Nowym Sączu, ponieważ trasa była urozmaicona brukiem, podobnie jak w Warszawie oraz były tam piękne widoki. 

 
- W nowym sezonie będziesz tą starszą w swojej kategorii, jakie masz plany na nowy sezon? w jakie wyścigi celujesz?

O.W - Mój plan na nowy sezon to dostanie się na jednym z etapów MTDP do finału i wygranie go. Oprócz tego na każdym wyścigu w sezonie chciałabym pokazać się z jak najlepszej strony. Chciałabym również, spędzić więcej czasu na torze, ponieważ do tej pory nie miałam na to większej okazji.

- W kolarstwie często mówi się o dopingu, jak Ty się odnosisz właśnie do sprawy dopingu w kolarstwie?

O.W - Jeżeli jak już to tylko mocny doping ze strony kibiców :) . Ja osobiście nie popieram dopingu poprzez chemie i niedozwolone środki. Jedynie przez odpowiednie odżywianie.

 
- Kolarskie marzenie?

O.W - Moim największym kolarskim marzeniem jest być reprezentantką kadry narodowej, pojechanie na Igrzyska Olimpijskie oraz mistrzostwa świata na szosie i przewieźć z nich medale.

- Jak się czujesz w drużynie Copernicusa?

O.W - W drużynie Copernicus, czuję się bardzo dobrze. Mam tutaj wszystko co mi potrzeba na tym poziomie; cały strój, dobry sprzęt i dostosowane treningi. W klubie Copernicus bardzo lubię trenerów ( bez wyjątków : )) ).

- Dziękuję za rozmowę, zdrowia i sukcesów.

O.W - Dziękuje 
 

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)