Wywiad z Katarzyną Migdoł (LKUKS Dobre Sklepy Rowerowe Author Pszczyna)

Katarzyna Migdoł (LKUKS Dobre Sklepy Rowerowe Author Pszczyna) to zawodniczka niezwykle waleczna co potwierdziła na tegorocznych Mistrzostwach Polski. Ten sezon poświęciła głównie nauce i zbieraniu doświadczeń, które mają zaprocentować w przyszłości. 

- Witam Katarzyno, jak Twój wypoczynek po sezonie?

K.M - Witam, jestem właśnie w trakcie okresu roztrenowania. Odpoczywam fizycznie i psychicznie, zbieram siły do treningów. Staram się aktywnie wypoczywać jeżdżąc na rowerze i wykonując pierwsze lekkie treningi ogólnorozwojowe.

- Sezon zakończony, więc i pora podsumowań jak go ocenisz?

K.M - Szczerze mówiąc nie oczekiwałam zbyt wiele po tym sezonie, od początku przygotowałam się na jeżdżenie po kole i obserwowanie prawdziwej kolarskiej jazdy starszych i bardziej doświadczonych koleżanek. Przejście z juniorki młodszej do juniorki był dla mnie lekkim szokiem. Pierwsze moje wyścigi nie wyglądały zbyt dobrze ale dużo się nauczyłam przez te parę miesięcy. Zrobiłam postępy i jestem z tego zadowolona ale najważniejsze jest to, że wiem do czego mam dążyć. Jestem zmotywowana do pracy.

- Pięknie walczyłaś na tegorocznych Mistrzostwach Polski, jak wspominasz ten wyścig?

K.M - Dziękuję! To był zdecydowanie najlepszy występ sezonu :) Byłam wtedy chora, męczył mnie  kaszel, więc trener powiedział mi tylko "Rób co uważasz, baw się kolarstwem. Na wynik raczej nie możemy liczyć więc zmęcz je trochę" no cóż, chyba tak właśnie zrobiłam. Oddałam parę naprawdę dobrych ataków, jestem z nich zadowolona. Kiedyś odniosą upragniony skutek.
- Od czasu do czasu startujesz także z drużyną na wyścigach w Czechach, jakie różnice widzisz pomiędzy wyścigami w Czechach i Polsce?

K.M - Tak to prawda. Szczerze mówiąc kobiece ściganie w Czechach na tą chwilę jest łatwiejsze niż w Polsce. Nie ze względu na brak silnych zawodniczek ale ze względu na brak silnych drużyn takich jak u nas. Bardzo lubię ścigać się w Czechach, jest to naprawdę dobry trening zarówno fizyczny jak i  taktyczny.

- W nowym sezonie będziesz drugoroczną juniorką, jakie masz plany na nowy sezon? w jakie wyścigi celujesz?

K.M - Moim planem jest dać z siebie wszystko a przede wszystkim przepracować dobrze zimę. To klucz do sukcesu. Chciałabym też przejechać jak najwięcej wyścigów, mam nadzieję, że będzie ich więcej niż w tym roku.

- Uważasz ze stać Cię by w nowym roku być częścią drużyny Narodowej na najważniejsze wyścigi?

K.M - Na pewno będę się starać. Wiadomo, wszystko jest możliwe ale życie zweryfikuje czy będę miała ten zaszczyt :)
Fot: Katarzyna Bańka
 - W kolarstwie często mówi się o dopingu, jak Ty się odnosisz właśnie do sprawy dopingu w kolarstwie?

K.M - Doping to poważny problem sportów wytrzymałościowych takich jak kolarstwo i należy z tym walczyć. Stosowanie dopingu jest niesprawiedliwe w stosunku do innych zawodników ciężko pracujących na swój sukces.

- Masz jakieś oferty na zmianę klubu, czy zostajesz w dotychczasowych barwach? 

K.M - W przyszłym sezonie nadal reprezentować będę klub LKUKS Dobre Sklepy Rowerowe Author Pszczyna.

- Dziękuję za rozmowę, zdrowia i sukcesów.

K.M - Również dziękuję.

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)