Wywiad z Pawłem Węgierskim (Selle Italia Cieffe Ursus)

Paweł Węgierski (Selle Italia Cieffe Ursus) to polski zawodnik mieszkający na co dzień we Włoszech i tam zdobywający swoje kolarskie doświadczenie. W 2014 roku członek juniorskiej kadry Narodowej z którą wystartował między innymi podczas Mistrzostw Europy.

- Witam Pawle, jak Twój wypoczynek po sezonie?

P.W - Witam, wypoczynek po sezonie dobiega końca, pierwszy tydzień spędziłem w domu razem z moją rodziną odpoczywając. Drugi tydzień postanowiłem spędzić pracując w restauracji blisko domu żeby dopracować wprawę po ukończeniu szkoły hotelarskiej.

- Sezon zakończony, kilka razy zaprezentowałeś się z dobrej strony finiszując w "10" podczas włoskich klasyków, jak ocenisz ten sezon w swoim wykonaniu?

P.W - Jestem bardzo zadowolony z tego sezonu ponieważ kilka razy zaliczyłem top 10 finiszując z najlepszymi włoskimi sprinterami. Mogło pójść lepiej ale jak na drugi rok w tej kategorii jestem zadowolony bo się rozwijam coraz lepiej.

- Jako junior reprezentowałeś już reprezentacje Polski na wyścigach Pucharu Narodów, jak myślisz czego na razie brakuje by dostać powołanie do kadry orlików? Masz w ogóle jakiś kontakt z trenerem kadry?

P.W -  W tym roku miałem maturę nie było okazji żeby startować na mistrzostwach Polski i także nie było okazji żebym się pokazał na wyścigach w Polsce! Żeby zostać powołanym do kadry narodowej według mnie brakuje trochę lepszych wyników i także pokazania się na kilku wyścigach narodowych. Do dnia dzisiejszego nie kontaktowałem się z trenerem kadry. 

Fot: GFPhoto

- Pierwszy sezon w orlikach spędziłeś w drużynie Named Ferolli, aktualny sezon już w grupie Selle Italia Cieffe Ursus, widzisz jakieś różnice w organizacji tych ekip?

P.W - Nie zauważyłem dużych zmian w organizacji tych dwóch ekip jedyne co mogę powiedzieć to że w drugim roku Orlików byłem bliżej domu i łatwiej mi było się zorganizować i brać udział w wielu wyścigach

- W tym sezonie nie przyjechałeś na Mistrzostwa Polski, czy w kolejnym sezonie będzie można Cię zobaczyć na mistrzostwach?

P.W -  W tym sezonie nie brałem udziału w mistrzostwach Polski ponieważ pisałem maturę. W przyszłym roku postaram się na pewno brać udział w mistrzostwach Polski.

- Jakie cele stawiasz przed sobą na nowy sezon?

P.W - W nowym sezonie mam zamiar brać udział we wszystkich możliwych wyścigach starając się na początku sezonu przygotować jak najlepiej na finisze. Moim największym celem jest wygrać co najmniej pięć wyścigów i brać udział z kadrą narodową w wyścigach pucharu narodów.

Fot: GFPhoto
 - Trwa tak zwany sezon transferowy, czy wiesz już w jakiej drużynie będziesz się ścigał w nowym roku?

P.W - Na przyszły rok mam już przygotowany kontrakt z nową drużyną ale nie mogę jeszcze podać nazwy drużyny. Pewnym jest że drużyna znajduje się w regionie Lombardii we Włoszech

- W kolarstwie często mówi się o dopingu, jak Ty się odnosisz właśnie do sprawy dopingu w kolarstwie?

P.W - Tutaj we Włoszech dużo osób o tym rozmawia i według mnie kolarstwo straci na tym że ludzie o tym bardzo źle rozmawiają. Według mnie w kolarstwie doping był i dalej jest ale dzięki kontrolą dużo osób powinno nad sobą pomyśleć i nie szukać łatwości takiej jak doping żeby wygrać dwa albo trzy wyścigi więcej.

- Dziękuję za rozmowę, zdrowia i sukcesów.

P.W - Dziękuję bardzo za rozmowę i pozdrawiam wszystkie te osoby które zawsze we mnie wierzyły.


Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)