Wywiad z Damianem Błotnickim (Copernicus)

Damian Błotnicki (Copernicus) to srebrny medalista MMM w jeździe parami na czas. Młody zawodnik dopiero jest na początku swojej kolarskiej drogi ale już możemy powiedzieć ze jeśli nie zabraknie mu zapału może w przyszłych sezonach być jedną z wiodących postaci drużyny Copernicusa, my na pewno życzymy mu wszystkiego najlepszego w karierze.


- Witam, Sezon 2017 zakończony jak wypoczywasz po sezonie? a może rozpocząłeś już przygotowania do nowego sezonu?

D.B -  Witam w ostatnim czasie zakończyłem wypoczynek po sezonie i wraz z kolegami z zespołu rozpoczęliśmy przygotowania do następnego sezonu.


- Opowiedz nam jak trafiłeś do kolarstwa dlaczego wybrałeś akurat kolarstwo?

D.B -  Do kolarstwa trafiłem dzięki Trenerowi Papurzyńskiemu, który prowadził nabór do UKS-u. Przyszedł on do nas na lekcji wf-u i każdemu zrobił testy, które określały czy ktoś się nadaje czy nie. Po testach okazało się że uzyskałem jeden z najlepszych wyników i Trener Bartek zaprosił mnie na trening. Wybrałem kolarstwo ponieważ uważam, że jest to bardzo piękny ale zarazem bardzo trudny sport, a ja lubię wyzwania

- Za Tobą myślę ze udany sezon, pokazywałeś się z dobrej strony na wyścigach regionalnych, startowałeś na Nutella Mini Tour de Pologne, jak wspominasz właśnie ściganie podczas Nutelli?

D.B -  Nutella Mini Tour de Pologne to wielkie przeżycie, któremu towarzyszy wiele emocji. Miałem to szczęście, że dzięki klubowi mogłem brać udział w prawie wszystkich etapach Niestety nie moglem pokazać tego na co mnie stać ze względu na formę z która w tym okresie czasu miałem problem.


- Kolarstwo to wiele konkurencji z którą z nich wiążesz swoją przyszłość i dlaczego?

D.B -  Sam nie wiem, jestem wszechstronnym zawodnikiem. Moim zdaniem jest to jeszcze za młody wiek na takie decyzje.

- Jak podsumujesz cały sezon w swoim wykonaniu?

D.B -  Moim zdaniem był to dość dobry sezon w moim wykonaniu lecz jest wiele do poprawienia.


- Największy sukces?

D.B -  Srebrny medal na MMM w jeździe parami na czas.

- Najlepsze wspomnienia w sezonie 2017?

D.B -  Najbardziej w pamięci utkwił mi obóz w Ostrzycach oraz wszystkie wyścigi w których byłem na podium

- Zbliża się wielkimi krokami rok 2018, jakie masz cele na Nowy sezon?

D.B -  Moim celem jest dobre przepracowanie zimy aby w przyszłym sezonie w jak największym stopniu pomagać drużynie.

- Jesteś zawodnikiem klubu Copernicus jak oceniasz swoją drużynę, w nowym sezonie będzie nadal zawodnikiem tej ekipy?

D.B -  Copernicus jest najlepszym klubem w Polsce. Nie zamierzam z niego odchodzić ponieważ wiem o tym ze w żadnym innym klubie nie będzie aż tak dobrej atmosfery jak w Copernicusie. Trenerzy przekazują nam swoją wiedze w jak największym stopniu żebyśmy jak najwięcej wiedzieli i za to im dziękuję. 


- Startowałeś już na wielu wyścigach, co twoim zdaniem jest do poprawy w organizacji wyścigów, albo czego twoim zdaniem na nich brakuje?

D.B -  Moim zdaniem wszystkie wyścigi są dobrze zorganizowane

Dziękujemy za wywiad i życzymy kolejnych sukcesów

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)