Julia Kowalska, Patrycja Hałubińska i Julian Kot podsumowują start na PP w Zamościu

Za nami zmagania na Pucharze Polski w Zamościu, pogoda podczas tego weekendu nie dopisała w sobotę starty były opóźnione, było zimno i wietrznie, w niedzielę natomiast podczas startów wspólnych było jeszcze gorzej bo dodatkowo padał deszcz. Mimo złych warunków obsada dopisała i można było podziwiać piękną walkę. 

Specjalnie dla nas swoje starty na PP w Zamościu oceniają: Julia Kowalska (LKKS Górnik Wałbrzych), Patrycja Hałubińska (LSKK Lityński Bełchatów) i Julian Kot (BDC NOSiR Nowy Dwór Mazowiecki). 

Julia Kowalska (LKKS Górnik Wałbrzych) świetnie poradziła sobie na trasie czasówki jak i startu wspólnego zajmując dwukrotnie 3 miejsce. Te starty to dobry prognostyk przed młodą zawodniczką ścigającą się w kategorii juniorka młodsza.

Fot: Henryk Andrzejowski

"Był to mój pierwszy Puchar Polski w kategorii juniorka młodsza. Jestem z niego bardzo zadowolona ponieważ nie sądziłam że wrócę z niego z medalem. Dużym problemem na czasówce jak i na starcie wspólnym okazał się wiatr który bardzo znosił. Trasa wyścigu była dla mnie idealna ponieważ lubię lekkie podjazdy. Grupa rwała się na nich. Jestem bardzo zadowolona z wyścigu i mam nadzieje że następne PP pójdą jeszcze lepiej😉😉



Fot: Filip Bogusz

Patrycja Hałubińska (LSKK Lityński Bełchatów) to pierwszoroczna juniorka i podczas rywalizacji na Lubelskim Pucharze Polski zanotowała solidne wyniki w jeździe na czas została sklasyfikowana na 9 miejscu, natomiast podczas niedzielnego wyścigu zajęła 6 miejsce.
Fot: Życie Zamościa
"22 oraz 23 maja 2017r. odbył się Puchar Polski w Zamościu. W pierwszym dzień wystartowałam w jeździe indywidualnej na czas. Jazda na czas zdecydowanie nie jest moją mocną stroną i traktowałam to jako bardzo dobry trening przed niedzielnym wyścigiem. Był to mój pierwszy start w tym sezonie na szosie i zarazem pierwszy w nowej kategorii. Sama trasa czasówki nie była zbyt wymagająca, jednak bardzo przeszkadzał silny wiatr. Zacięta walka dała mi 14 miejsce Open oraz 9 w Juniorce.Kolejnego dnia warunki atmosferyczne były również bardzo ciężkie, tuż przed startem zaczął padać deszcz i sędziowie zdecydowali się skrócić dystans wyścigu z 90 km na 50 km. Na starcie udało mi się ustawić w pierwszym rzędzie. Cały wyścig jechałam w pierwszej grupie, było wiele skoków jednak żadnej z zawodniczek nie udało się uciec i o wszystkim zadecydował finisz. Na trasie były wzniesienia, które nie sprawiły mi zbyt dużych problemów. 
Ostatnie kilometry były bardzo trudne, zaczął padać silny grad i w sumie mało widziałam. 
Ostatecznie wywalczyłam 10 miejsce w Elicie oraz 6 w kategorii Juniorka. Na finiszu trochę zabrakło mimo to jestem zadowolona z mojego występu i myślę, że forma będzie coraz lepsza i zarazem wyniki"


Fot: LSKK Lityński Bełchatów

Julian Kot (BDC NOSiR Nowy Dwór Mazowiecki) to świetnie zapowiadający się młodzik, który podczas startów w Zamościu zanotował zwycięstwo w wyścigu na czas i zajął 2 lokatę podczas startu wspólnego ulegając tylko Jakubowi Lewandowskiemu (KS Społem Łódź)

    Fot: BDC NOSiR Nowy Dwór Mazowiecki 

"To już mój drugi Puchar Polski w Zamościu i jeśli porównać te dwa występy to można powiedzieć, że łączyła je pogoda. Co roku mamy fatalne warunki na trasie. Jeśli chodzi o same zawody to podszedłem do nich bez emocji. Priorytet, jaki założyłem na ten sezon już wypełniłem w 50%, najważniejsze dla mnie były zawody w Dzierżoniowie i Sobótce. Cały okres przygotowawczy trenowałem pod tamte zawody i teraz startuje z chłodną głową, co przynosi bardzo dobre wyniki. W Zamościu nie spinałem się mocno co okazało się kluczem do dobrych rezultatów. Bardzo dobrze pojechałem czasówkę i po tym wyścigu już wiedziałem, że drugiego dnia nie będzie źle. Start wspólny jechaliśmy w bardzo wolnym tempie, próbowaliśmy z Kubą Lewandowskim ze Społem Łódź trochę to rozruszać ale się nie udało i do samej mety przyjechaliśmy dużą grupą. Przed ostatnim podjazdem zaczęło się ściganie i na kresce byłem drugi. Trasa jest jedną z cięższych w Polsce więc zajęcie pierwszego i drugiego miejsca w tych zawodach uważam za duży sukces".
 
Fot: BDC NOSiR Nowy Dwór Mazowiecki

Dziękujemy Julii, Patrycji i Julianowi za podsumowania i życzymy wielu sukcesów.

Kolejne zawody z cyklu Pucharu Polski odbędą się w dniach 6-7 maja w Gostyniu. Serdecznie zapraszamy. 

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)