Wywiad z Mateuszem Jakubiukiem (BSA Pro Tour)

Mateusz Jakubiuk (BSA Pro Tour) - tegoroczny zwycięzca rywalizacji ze startu wspólnego podczas Pucharu Polski w Zamościu. Uczeń Szkoły Mistrzostwa Sportowego w Świdnicy. Czternasty zawodnik tegorocznej klasyfikacji PP wśród juniorów młodszych. 

- Witam Mateuszu, sezon zakończony, jak się regenerujesz po tym intensywnym sezonie?
 
M.J - Witam. Sezon 2016 kończę w nowej szkole jaką jest Szkoła Mistrzostwa Sportowego w Świdnicy. Dzięki dobrej ekipie trenerskiej jestem w 100% wypoczęty. W szkole mieliśmy krótkie przejażdżki, które pozwoliły nam odpocząć w aktywny sposób. Również mieliśmy 3-dniowe zgrupowanie marszowe w Szklarskiej Porębie.

- Opowiedz nam jak trafiłeś do kolarstwa? dlaczego właśnie kolarstwo?
 
M.J - Na kolarstwo natknąłem się przypadkiem, zawsze lubiłem jeździć na przejażdżki z Tatą, ale nigdy nie sądziłem że będę się ścigał. Pierwsze zawody jakie się odbyły w moim nie wielkim rodzinnym miasteczku Międzyrzecu Podlaskim to Poland Bike Marathon. Pierwsze półtora roku ścigałem się amatorsko na MTB. Potem spróbowałem szosy, spodobało mi się i tak zostało 


- Ten sezon był dla Ciebie udany, wygrałeś PP w Zamościu, jak podsumujesz ten rok?
 
M.J - Uważam że sezon 2016 był dla mnie udany. Największym moim sukcesem jest właśnie Puchar Polski w Zamościu. Również zadowolony byłem z wyniku na PP w Siedlcach gdzie wyścig odbył się nie daleko mojego miejsca zamieszkania i zająłem 6 miejsce. Jako tako sukcesów nie miałem dużo. Ale na szosie ścigam się 2 lata z czego pierwszy rok straciłem na nauce i na staraniu się aby kończyć wyścigi w peletonie. 

- No właśnie jak wspominasz rywalizację podczas PP w Zamościu gdzie odniosłeś zwycięstwo?
 
M.J - PP w Zamościu bardzo miło wspominam mimo, że były tam najgorsze warunki atmosferyczne w sezonie.


- W nowym sezonie będziesz już w starszej kategorii wiekowej, jakie masz plany na nowy sezon? w jakie wyścigi celujesz?
 
M.J - W Nowym sezonie na pewno będę się nastawiał na Mistrzostwa Polski, a o reszcie startów będzie decydował trener 

- W kolarstwie często mówi się o dopingu, jak Ty się odnosisz właśnie do sprawy dopingu w kolarstwie?
 
M.J - Doping w sporcie jest niestety często spotykany. Według mnie jest to gra nie fair i oszukiwanie samego siebie 
 
- Kolarskie marzenie?
 
M.J - Moim marzeniem jest wystartowanie na Mistrzostwach Europy w barwach Reprezentacji Polski 


- Ulubiony wyścig?

M.J -  Tour de France

- Jak się mają sprawy transferowe? masz oferty na zmianę klubu czy zostajesz w drużynie BSA?

M.J -  Na obecną chwilę mam na oku nowy klub.

- Dziękuję za rozmowę, zdrowia i sukcesów.
 
M.J - Dziękuję, pozdrawiam

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)