Młodziczki i Młodzicy podsumowują 1 etap Nutella Mini Tour de Pologne

Wczoraj rozpoczęła się tegoroczna seria wyścigów z cyklu Nutella Mini Tour de Pologne w rywalizacji uczestniczyły młodziczki, a także młodzicy. Do rywalizacji na pętlach w Warszawie stanęło 339 uczestników.

Fot. Krzysztof Rutkowski
Rywalizację młodziczek podczas 1 etapu wygrała zawodniczka Akademii "Copernicus" - Olga Wankiewicz "Pierwszy etap Nutella Mini Tour de Pologne nie był dla mnie dość wymagający. Startowałam z drugiej linii, więc musiałam przecisnąć się jakoś do przodu, ale tempo od razu od startu nie było bardzo mocne, więc nie sprawiło mi to dużego problemu. Około dwóch kilometrów do mety rozpoczęła się brukowa górka na której Wiola Furtak (Mayday Team Lublin) zaatakowała. Ruszyłam za nią wraz z Karoliną Różyńską (Alks Stal Grudziądz ), lecz nie myślałam, że to się uda. Spojrzałyśmy do tyłu i zobaczyłyśmy, że mamy przewagę, więc chciałyśmy to utrzymać i mocniej nacisnęłyśmy na pedały. Przez całe pierwsze okrążenie utrzymywałyśmy przewagę, która wynosiła może od 50 do 100 metrów. Na drugim okrążeniu swoją przewagę nieco powiększyłyśmy, ale w połowie tego okrążenia zawodniczce z Alks Stal Grudziądz troszkę zabrakło nogi . Gdy wjechałyśmy na 3 okrążenie z zawodniczką Mayday team Lublin nasza przewaga była już wystarczająco duża. W połowie tego okrążenia niestety Wiola przewróciła się i musiałam do mety podążać sama. Musiałam być bardzo czujna, bo duża część trasy składała się z bruku, który był śliski, ponieważ niedługo przed startem zaczął padać deszcz. Bruk zakończył się na ostatnim zakręcie do mety na którą wjechałam z minutową przewaga po upragnione zwycięstwo"

Drugie miejsce przypadło Julii Błaszkiewicz (KS Społem Łódź) - "Trasa wyścigu była bardzo trudna technicznie. Jechało mi się dość łatwo, chodź to nie jest jeszcze to czego bym chciała mam nadzieje ze ta forma którą prezentuje obecnie będzie podobna lub jeszcze lepsza na finał bo to już w poniedziałek nie ukrywam ze nastawiam się bardzo pozytywie będę na pewno walczyć do końca bo zaszłam już daleko i szkoda by było to zmarnować"

Trzecie miejsce w rywalizacji młodziczek przypadło Karolinie Różyńskiej (Stal Grudziądz)
Fot. Krzysztof Rutkowski
Rywalizacja Młodzików zakończyła się zwycięstwem Adama Woźniaka (KS Społem Łódź), który pokonał Szymona Janickiego (LKS Ziemia Opolska) - "Zaraz po starcie starałem się trzymać na początku grupy. Czekałem co będą robić rywale. Na drugim okrążeniu udało zainicjować się ucieczkę z Adamem Woźniakiem z którym zgodnie współpracowałem w taki tez sposób udało nam się zrobić wystarczającą przewagę nad grupą. Na około jeden kilometr przed metą Adam okazał się mocniejszy i zerwał mnie z kola dojeżdżając z kilku sekundowa przewagą. Udało mi się dojechać jako drugi z czego jestem bardzo zadowolony"
Trzecie miejsce dla Szymona Pomiana (UKS Wygoda Białystok). 

 Gratulujemy wszystkim udanego rozpoczęcia zmagań w Mini Tour de Pologne

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)