Wywiad - Dominika Bykowska (Stal Grudziądz)

Dominika Bykowska (Stal Grudziądz) to bardzo uzdolniona zawodniczka kategorii juniorka ścigająca się zarówno na wyścigach szosowych jak i tych torowych. Mistrzyni Polski juniorek młodszych na torze, Mistrzyni Polski LZS w Scratchu. Tegoroczna zwyciężczyni szosowego kryterium w Wieluniu. Teraz przed Dominiką i drużyną Stali Grudziądz ważne starty na kryteriach w Grudziądzu oraz Grucznie.


- Witam Pani Dominiko. Jak spędza Pani wakacje i ładuje akumulatory przed nowym rokiem szkolnym? 

D.B - Witam, ponieważ cały rok szkolny mieszkam w internacie w Grudziądzu, wakacje spędzam w domu z rodziną, gdzie nie brakuje nam rozrywek.

- Jest Pani wychowanką klubu z Bartoszyc, jak Pani tam trafiła i dlaczego wybrała Pani kolarstwo? 

D.B -Moja przygoda z kolarstwem zaczęła się od amatorskiego wyścigu rowerowego "nakręć się na rower" w miejscowości, którą zamieszkuje. Trafiłam tam przypadkiem, a mój były nauczyciel w-fu zapisał mnie na start. Zajęłam drugie miejsce i dzięki mojej waleczności zainteresowałam swoją osobą byłego już trenera Sebastiana Krawczyka. Zachęcił mnie On do rozpoczęcia treningów, co bardzo mnie zaciekawiło. Dołączenie do klubu okazało się potem świetną decyzją. Od dziecka byłam zawsze bardzo aktywna i marzyłam o tym, aby na poważnie zająć się jakimś sportem.


- Ten sezon jest Pani ostatnim w gronie Juniorek i osiąga w nim Pani bardzo dobre rezultaty m.in zwycięstwo na kryterium w Wieluniu, miejsce w "10" Mistrzostw Polski plus świetne wyniki torowe. Jak ocenia Pani I część sezonu?

D.B - Uważam że pierwsza część tego sezonu była dla mnie zadowalająca, jednak czuję niedosyt po szosowych Mistrzostwach Polski, gdzie nie udało mi się utrzymać w ucieczce.

- Jaki wyścig w tym sezonie był dla Pani najgorszy, a jaki najlepszy i dlaczego? 

D.B - hmm...nie potrafię powiedzieć, który wyścig był dla mnie najlepszy, ale chyba najbardziej cieszę się z 6 miejsca w omnium na torowych MP, a zawiedziona jestem po szosowych MP, gdzie jak już wspomniałam nie udało mi się przetrzymać tempa ucieczki i strzeliłam po tym jak zeszłam ze zmiany, do czego doszedł rant i dziewczyny mi odjechały.


- Jakie ma Pani cele na II część sezonu? 

D.B -  W drugiej części sezonu chciałabym się pokazać na kryteriach w Grudziądzu oraz Grucznie, a także zdobyć medal na MP LZS na torze

- Aktualnie ścigasz się w Stali Grudziądz w klubie który łączy wyścigi szosowe i torowe która odmiana Pani najlepiej odpowiada? 

D.B - Bardziej odpowiada mi tor

- Największy sukces w sportowej karierze? 

D.B -  Najbardziej jestem dumna z koszulki MP na drużynowych mistrzostwach Polski w juniorce młodszej, gdzie dałam z siebie 110%, a także do jednego z największych sukcesów w swojej karierze uważam złoty medal na Mistrzostwach Polski LZS w Scratchu


- Sportowe marzenie?

D.B - Udział w Mistrzostwach Europy i Świata, a także reprezentowanie Naszego Kraju na arenie międzynarodowej.  

- Mówi się ze Polska Kadra Juniorek jest mało otwarta na nowe zawodniczki - bo w barwach Kadrowych możemy zobaczyć ciągle te same twarze w przeciwieństwie do Juniorów. Jak uważasz jako Juniorka co jest tego problemem?

D.B - Wolę się nie wypowiadać na ten temat 😉

- Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w dalszej części sezonu.

D.B - Dziękuję

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad z Arturem Królem byłym zawodowym zawodnikiem takich grup jak Amore & Vita czy Centri della Calzatura!