Wywiad - Mateusz Wojtasik (LSKK Lityński Bełchatów)

Mateusz Wojtasik (LSKK Lityński Bełchatów) utalentowany zawodnik z województwa łódzkiego, duże predyspozycje do kolarstwa pokazał zajmując bardzo wysokie 10 miejsce podczas Górskich Szosowych Mistrzostw Polski w kategorii juniorów młodszych. Teraz przed zawodnikiem z Bełchatowa dużo większe wyzwania ponieważ w sezonie 2018 będzie ścigał się już w kategorii Juniora, a to daje kolejne wielkie możliwości dla sportowego rozwoju.

Fot: Eugeniusz Gembka

- Witam. Jak idą przygotowania do Nowego sezonu? Jakie najbliższe plany przygotowawcze?

M.W -  Witam. Przygotowania idą zgodnie z planem aczkolwiek wystąpiły pewne komplikacje. Teraz jest wszystko dobrze, więc skupiam się na swojej pracy.

- Opowiedz nam jak trafiłeś do kolarstwa, dlaczego akurat kolarstwo?

M.W - Do kolarstwa trafiłem dzięki mojemu wujkowi który kiedyś się ścigał. Był i jest On dla mnie wielkim autorytetem więc spróbowałem swoich sił na rowerze.

Fot: Dorota Kozicka

- Jesteś zawodnikiem LSKK Lityński Bełchatów, jak się czujesz w ekipie? Szykują się jakieś zmiany w składzie drużyny?

M.W - W klubie czuje się świetnie. Nie planuje zmieniać teamu. Wielkich zmian w zespole także nie będzie.

- Sezon 2017 był Twoim ostatnim w gronie juniorów młodszych i zająłeś w nim m.in 10 miejsce podczas GMP - jak wspominasz rywalizację tego dnia?

M.W - Nie stresowałem się tym wyścigiem. Plan był taki by dać z siebie wszystko i myślę że mi się to udało. Jestem bardzo zadowolony z tego wyścigu. 

Fot: MCS Bełchatów

- Jakbyś podsumował cały sezon 2017 w swoim wykonaniu?

M.W - Sezon 2017 był dobry lecz pozostaje lekki niedosyt jednak dużo się nauczyłem i jestem bardziej doświadczony.

- Rok 2018 to i nowa kategoria wiekowa, jakie stawiasz sobie priorytety na sezon 2018?

M.W - W sezonie 2018 chce pokazać się z jak najlepszej strony, zbierać kolejne doświadczenia i ciągle podnosić swój poziom sportowy.

Fot: MCS Bełchatów

 - Najlepsze wspomnienie z roku 2017?

M.W - Liczne zgrupowania

- Największy sukces?

M.W - 10 miejsce podczas Górskich Szosowych Mistrzostw Polski

Fot: Dorota Kozicka

- Kolarstwo to wiele konkurencji która z nich najlepiej Ci odpowiada i dlaczego?

M.W - Uwielbiam jeździć na czas choć starty wspólne również mi odpowiadają. Z czasem zobaczymy w czym będę się specjalizował.

 - Startowałeś już na wielu wyścigach, co Twoim zdaniem jest do poprawy w organizacji wyścigów, albo czego na nich brakuje?

M.W - Myślę że moja kariera jest jeszcze za krótka aby to oceniać

Dziękuję za rozmowę i życzę sukcesów w juniorskim peletonie.

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)