Wywiad - Kaja Bonas (Stal Grudziądz)

Kaja Bonas (Stal Grudziądz) kolejna zdolna zawodniczka klubu z Grudziądza. W tym sezonie zdobywała tytuł Mistrzyni Polski MTB szkółek kolarskich, notowała także dobre rezultaty podczas wyścigów regionalnych, natomiast podczas Nutella Mini Tour de Pologne jeden z etapów zakończyła na podium. Nowy sezon, to kolejny już ostatni rok ścigania w kategorii młodziczka, gdzie sama Kaja nastawia się na walkę podczas Nutella Mini Tour de Pologne chcąc poprawić wyniki z roku 2017.


- Witam. Jak minął Ci okres wypoczynku posezonowego?

K.B - Witam. Miałam w sumie około miesiąca przerwy od treningów, które poświeciłam na nadrabianie zaległości w szkole jak i spotkania ze znajomymi.

- Przygotowania do sezonu rozpoczęte, jak przygotowujesz się do rozpoczęcia sezonu i jakie masz najbliższe plany przygotowawcze?

K.B - Do sezonu przygotowuje się poprzez mocne regularne treningi, które powinny przynieść dobre efekty w nadchodzącym sezonie. Moim planem jest pokazać się z jak najlepszej strony na wyścigach ligowych oraz ogólnopolskich


- Opowiedz jak rozpoczęła się Twoja przygoda z kolarstwem? Dlaczego akurat kolarstwo?

K.B - W IV klasie pojechałam na rajd, gdzie mój obecny trener (Aleksander Zadykowicz) zapytał czy nie chcę spróbować sił w kolarstwie i przez to że mój Tata kiedyś trenował kolarstwo postanowiłam również spróbować. Wybrałam kolarstwo, ponieważ jest to niezwykły sport pełen emocji, wymaga wielu poświęceń i nie żałuję swojej decyzji bo kolarstwo stało się częścią mojego życia.
 
- Jesteś zawodniczką Stali Grudziądz, jak się czujesz w drużynie?

K.B - W drużynie czuję się bardzo dobrze. Wszyscy wspieramy się w tych złych jak i dobrych chwilach. W naszej drużynie zwycięstwo jednej zawodniczki to jak zwycięstwo całej drużyny, gdyż każda z nas w pewnym znaczeniu przyczyniła się do tego sukcesu.


- Z bardzo dobrej strony pokazywałaś się podczas Nutella Mini Tour de Pologne kilka miejsce w "10" w tym jedno podium, jak wspominasz rywalizację podczas tego wyścigu?
 
K.B - Nutellę Mini Tour de Pologne wspominam dobrze, miałam okazję ścigać się z najlepszymi dziewczynami w Polsce. Jest to jedna z największych imprez, w której brałam udział w roku 2017. W nadchodzącym sezonie poprzeczkę stawiam sobie trochę wyżej i tym razem będę walczyła o czołowe miejsca na Nutelli.
 
- Na swoim koncie masz wiele sukcesów na wyścigach regionalnych, jak podsumujesz cały rok 2017 w swoim wykonaniu?

K.B - Moim zdaniem rok 2017 był udany choć zawsze znajdzie się coś co można poprawić i w tym sezonie będę się starała nie popełniać błędów z tamtego sezonu.


 - Największy sukces?

K.B - Myślę że dotychczas moim największym sukcesem jest zdobycie koszulki Mistrzyni Polski MTB szkółek kolarskich na wyścigu w Kwidzynie.
 
- Najlepsze wspomnienie z roku 2017?

K.B - Na pewno jednym z najlepszych wspomnień z roku 2017 jest wyścig w Kwidzynie gdzie pokazałam, że stać mnie na dużo, oraz Nutella gdzie również pokazałam się z dobrej strony i wyciągnęłam z tej imprezy dużo doświadczenia.

 
- Zbliża się sezon 2018 jakie masz na niego plany i cele?

K.B - Największym celem na sezon 2018 będzie dostanie się to finału Nutelli i walka o podium podczas samego finału, liczę także na czołowe miejsca ligowych wyścigów
 
- Stal Grudziądz poza rywalizacją na szosie dużo jeździ także na torze - Która z tych konkurencji Tobie bardziej odpowiada?

K.B - Jestem na początku swojej kariery z rowerem więc trudno mi stwierdzić jaka odmiana kolarstwa mi bardziej odpowiada, nie wykluczam toru, lecz na razie ścigam się więcej na szosie i na chwilę obecną przyszłość wiąże z kolarstwem szosowym.


- Startowałaś już na wielu wyścigach, co Twoim zdaniem jest do poprawy w organizacji wyścigów, albo czego na nich brakuje?

K.B - Moim zdaniem do poprawy jest to, że kategorie typu młodziczka mają zbyt mało kilometrów na wyścigu. Druga sprawa poprawa zabezpieczenie trasy tak aby żadne samochody lub inne pojazdy nie wyjeżdżały na jezdnię w czasie wyścigu.

Dziękujemy za rozmowę i życzymy kolejnych sukcesów w roku 2018!

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)