Wywiad - Jakub Musialik (MGLKS Błękitni Koziegłowy)

Jakub Musialik (MGLKS Błękitni Mexller Koziegłowy) tegoroczny najlepszy zawodnik cyklu przełajowego Orlen Pucharu Polski (zwycięstwa między innymi w: Gościęcinie, Białymstoku, Nielubi, Koziegłowach, Szczekocinach czy Zielonej Górze). Brązowy medalista Mistrzostw Polski w Koziegłowach w kategorii juniora młodszego. Zawodnik z Mysłowa to jeden z największych talentów województwa śląskiego.


- Witam, sezon przełajowy zakończony brązowym medalem MP - jak z Twojej perspektywy wyglądała rywalizacja o tytuł najlepszego Juniora młodszego?

J.M - Witam, rywalizacja o tytuł najlepszego Juniora młodszego przebiegała niestety nie po mojej myśli, ponieważ już na samym początku wyścigu jako lider klasyfikacji Pucharu Polski i gospodarz MP zostałem wyczytany jako ostatni zawodnik z powodu spóźnienia choć byłem 10 minut przed startem i już były 4 rzędy wyczytane - sytuacja nie spotykana jak na polskie kolarstwo, gdzie wszytko zawsze jest opóźnione. Następnie od samego początku musiałem gonić czołówkę, aby zniwelować stratę. Po ciężkiej pogoni rywali uplasowałem się na 3 miejscu. Oczywiście nie odbyło się bez przygód, gdyż na ostatniej rundzie dojechał do mnie 4 uczestnik MP Maksymilian Grzenkowicz. Całą rundę prowadziłem i czekałem na atak bądź błąd rywala, dojeżdżając do ostatniej prostej przeciwnik wywraca się a ja zadowolony dojeżdżam do mety - Szczęście w nieszczęściu.

- Oczywiście brązowy medal to nie Twój jedyny sukces w sezonie, ponieważ zostałeś zwycięzcą klasyfikacji Orlen Pucharu Polski jak podsumujesz cały sezon przełajowy w swoim wykonaniu?

J.M - Cały sezon zaliczam do udanych, ponieważ na większości wyścigów wygrywałem albo stawałem na podium. 


- Opowiedz nam jak trafiłeś do kolarstwa? Dlaczego akurat kolarstwo?

J.M - Do kolarstwa trafiłem dzięki spotkaniu z trenerem w szkole. Od dzieciństwa lubiłem jeździć na rowerze i pasjonowałem się tym, ale również jako dziecko babcia zabierała mnie na wyścig (Pucharu Polski w Koziegłowach), którego trasa przebiega obok mojego domu. Kolarstwo to sport bardzo interesujący i wymagający co mi bardzo odpowiada. 

- Na co dzień reprezentujesz barwy MGLKS Błękitni Koziegłowy - jak się czujesz w ekipie - szykują się zmiany w drużynie na sezon letni?

J.M - W ekipie panuje bardzo dobra atmosfera i jak na razie nie planuje żadnych zmian. 

Fot: Velonews.pl

- Nie ścigasz się tylko podczas przełajów, startujesz także na szosie - jak ocenisz rok 2017 jeśli chodzi o rywalizację na szosie?

J.M - Sezon 2017 na szosie oceniam na umiarkowany w moim wykonaniu choć miałem wzloty i upadki. 

- Z którą z konkurencji kolarskich wiążesz swoją przyszłość i dlaczego?

J.M - Jak na razie jeszcze nie wiem, ponieważ jestem młodym zawodnikiem i próbuje swoich możliwości w różnych konkurencjach kolarstwa. 


- Jesteś młodym zawodnikiem jak Ci idzie łączenie startów, treningów z nauką w szkole?

J.M - Jak na razie daje sobie radę z łączeniem kolarstwa ze szkołą choć po ciężkim treningu jest mi trudno uczyć się na kolejny dzień. 

- Największe sukcesy?

J.M - Moim dotychczasowym największym sukcesem jest brązowy medal na Mistrzostwach Polski w kolarstwie przełajowym w Koziegłowach. 

- Najlepsze wspomnienie z sezonu 2017?

J.M - Najlepsze wspomnienia w sezonie 2017 wiążę z wieloma zgrupowaniami i nie tylko. 

Fot: StudioTV

- Ulubiony wyścig?

J.M -  Moim ulubiony wyścigiem szosowym jest Szlakami Jury a przełajowym Super Puchar Polski w Gościęcinie. 

- Startowałaś już na wielu wyścigach, co Twoim zdaniem jest do poprawy w organizacji wyścigów, albo czego twoim zdaniem na nich brakuje?

J.M - Moim zdaniem do poprawy jest wiele czynników, lecz najważniejszym wydaje mi się, że brakuje nagłośnienia, reklam, kibiców, których jest bardzo mało porównując do zawodów zagranicą. Wydaje mi się, że z roku na rok sytuacja się poprawia. 

Dziękujemy za rozmowę i gratulujemy sukcesów w kolarstwie.

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)