Juniorki młodsze podsumowują zmagania na Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży MTB.

Tegoroczna Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży MTB przeszła już do historii, rywalizacja juniorek młodszych stała na wysokim poziomie, a trasa w Warszawie była dobrze przygotowana do zmagań co tym bardziej dodało kolorytu rywalizacji. 

Jeszcze miesiąc przed OOM wydawało się ze faworytki będą dwie Matylda Szczecińska (Warszawski Klub Kolarski) i Ewa Miłek (KCP Elzat Bieniasz Team), jednak kontuzja wyeliminowała z walki o tytuł Ewę, co sprawiło ze główną faworytką będzie Matylda. Zawodniczka Warszawskiego Klubu Kolarskiego ku uciesze gospodarzy odniosła zwycięstwo i jednocześnie została Mistrzynią Polski Juniorek młodszych i przez najbliższy rok będzie mogła startować w koszulce z orzełkiem. 

49 sekund za zwyciężczynią na mecie zameldowała się Gabriela Hudyka (Grupa Kolarska "Four Bike") i to ona mogła się cieszyć ze srebrnego medalu, Gabriela to naprawdę świetna zawodniczka, którą często można podziwiać na trasach wyścigów województwa małopolskiego czy podkarpackiego.  W przyszłym roku już w nowej kategorii wiekowej może sporo namieszać. 

Fot: Tomasz Kowalik

"Finał Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży to najważniejsze zawody w sezonie. Odbyły się one w Warszawie na trasie tegorocznych Mistrzostw Polski MTB XCO. Do tej imprezy przygotowywałam się cały rok. Po cichu liczyłam na medal lecz znałam rywalki i wiedziałam, że to będzie najcięższy wyścig. Do przejechania miałyśmy prawie 4 rundy, zapowiadał się długi wyścig i ciekawa rywalizacja. Od startu ruszyłam mocno - tak aby po pierwszym podjeździe na dalszej części rundy mieć dobrą pozycje, ustępując miejsca tylko Matyldzie jechałam jako druga, lecz na kole miałam jeszcze 3 zawodniczki, które mocno naciskały. Dopiero na drugiej rundzie udało mi się odskoczyć, zostawiając rywalki za plecami. Wyścig trwał dalej więc nie odpuszczałam. Równe tempo na każdym okrążeniu pozwoliło dowieść srebro do mety! Jestem bardzo szczęśliwa, że zdobyłam srebrny medal Mistrzostw Polski"

Fot: Tomasz Kowalik

Ze stratą 1 minuty i 30 sekund na mecie zameldowała się brązowa medalistka, którą została Brygida Piersiak (KLKS Azalia Brzóza Królewska), to tym samym kolejny medal imprezy mistrzowskiej dla województwa podkarpackiego, klubów mało, ale młodzież niesamowita!.

Tuż za podium znalazła się Julia Tarnawska (KKW Superior Wałbrzych), która jednocześnie była drugą zawodniczką rocznika 2002 - czyli wśród pierwszorocznych juniorek młodszych. Klub z Wałbrzycha też ma w swoich szeregach kilka utalentowanych zawodniczek bo poza Julią trzeba także wymienić Dorotę Bielecką (miejsce 7) i Martynę Tomasik (miejsce 13), a w starszej kategorii jest przecież świetna Natalia Jeruzalska. W przyszłym sezonie to Julia i Dorota mogą odegrać role pierwszoplanowe na OOM.

Fot: Szymon Pietrasiewicz

"Dnia 23 lipca 2017 roku w niedziele odbyła się 23 Ogólnopolska Olimpiady Młodzieży w kolarstwie MTB XCO. Tym startem stresowałam się bardziej niż innymi do tej pory. Zgodnie z klasyfikacją z eliminacji ustawiona zostałam na 15 pozycji. Stojąc na starcie czułam jak serce prawie wyskakuje mi z piersi. Próbowałam to ignorować i skupić się na samym wyścigu żeby pojechać go jak najlepiej. Trzydzieści sekund do startu słychać bicie serca z głośników. Start !! Ruszyłyśmy. Po gwizdku jechałam zgodnie z planem jaki ustalił trener dzień wcześniej. Pierwszą rundę jechałam równym tempem żeby przebijać się do przodu. Drugą rundę jechałam znacznie szybciej żeby wyprzedzać kolejne zawodniczki. Ku mojemu zaskoczeniu na trzecim okrążeniu znajdowałam się już na 6 pozycji co dało mi jeszcze większą motywacje do przyśpieszenia. Na ostatnim okrążeniu emocje wzięły górę. Drugi podjazd dał mi 5 lokatę i zaczęłam zwiększać tempo oraz jednocześnie przewagę nad 6 zawodniczką. Na linie mety dojechałam na czwartej pozycji w co nie mogłam uwierzyć przez przejścia, które miałam w tym sezonie. Ogólnopolską Olimpiadę Młodzieży uważam za najlepszy start w tym sezonie i kieruje wielkie podziękowania dla mojego trenera Piotra Waleraka, rodziców oraz wszystkich osób, które mnie wspierały i we mnie wierzyły ponieważ dzięki nim udało mi się osiągnąć tak wspaniały wynik"
Fot: Szymon Pietrasiewicz

Na 5 miejscu wyścig zakończyła Maja Latawiec (Head Team Luboń Skomielna Biała) - Maja, która od kiedy tylko trenuje zawsze jest w ścisłej czołówce i zawsze walczy do końca. Ona też jeszcze nie raz nam pokaże ja wiele potrafi. 

Fot: Szymon Pietrasiewicz

"W niedzielę, 23 lipca wzięłam udział w finale Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży na warszawskim Ursynowie. Trasę udało mi się poznać już tydzień wcześniej podczas Mistrzostw Polski MTB. Mimo że nie jest ona pode mnie (lepiej czuję się na trasach naturalnych z długimi podjazdami) przypadła mi do gustu. Był to dla mnie najważniejszy wyścig sezonu, jednak na starcie czułam się spokojna, ponieważ nikt nie wywierał na mnie presji za co jestem bardzo wdzięczna. Założenia były proste: dać z siebie wszytko i nie opuszczać, aż do linii mety. Sam start nie był najlepszy w moim wykonaniu. Jadąc na ok.8 pozycji z rundy na rundę przebijałam się do przodu. Za każdym razem gdy wyprzedzałam jakąś mocną zawodniczkę dostawałam dużego kopa motywacyjnego i chciałam jechać po więcej. Na ostatnie okrążenie wjechałam jako czwarta i starałam się nawiązać walkę o podium, jednak wtedy przyszedł chwilowy kryzys, na czym skorzystała zawodniczka jadąca za mną. Rywalizacja między nami trwała do samego końca. Niestety czwarte miejsce ,,przejechało" mi koło nosa. Ale nie ma tego złego... przynajmniej nie jest mi szkoda, że do medalu było blisko. 🙂 ,,Top 5,, jest świetnym rezultatem. Dziękuję mojemu trenerowi Robertowi Baścikowi za przygotowanie mnie, prezesowi Edwardowi Bal, rodzicom i wszystkim tym którzy pomagali i mnie wspierali".

Fot: Szymon Pietrasiewicz

Na 9 miejscu zmagania zakończyła Magdalena Zawierta (WKK Wieruszów) zawodniczka, na którą pragniemy zwrócić uwagę, tydzień temu podczas zawodów o Puchar Prezesa PZKol zajęła 3 miejsce, teraz głównie przez pech na starcie dziewiąte, a tą zawodniczkę stać na walkę o medale w przyszłym roku będzie mocna.  

Fot: Bike Adventure
 
"Najważniejszym startem w tym sezonie była Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży. Trasa była bardzo wymagająca. Stojąc na linii startu bardzo się stresowałam tym, aby pojechać jak najlepiej. Na starcie zderzyłam się kierownicą z inną zawodniczką i zostałam zablokowana. Przed podjazdem byłam na samym końcu, ciężko było się przedostać do przodu. Z rundy na rundę wyprzedzałam coraz więcej dziewczyn. Ostatecznie skończyłam na 9 miejscu. Czy jestem z tego zadowolona? Nie do końca. Mogło być lepiej, ale mam nadzieję, że za rok poprawie swój wynik"

Fot: Bike Adventure

My dziękujemy za podsumowania i zdolnej młodzieży życzymy kolejnych wielkich sukcesów na kolarskich wyścigach.
 

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)