Przemysław Kotulski (UKKS Imielin Team/Team Novo Nordisk) o problemach i początkach tegorocznego sezonu.

Przemysław Kotulski (UKKS Imielin Team/Team Novo Nordisk) na sezon 2017 dostał możliwość ścigania się w grupie Team Novo Nordisk, ale podczas wyścigów w Polsce będzie reprezentował barwy klubu z Imielina. 


Team Novo Nordisk to drużyna w skład której wchodzą rowerzyści, triatloniści oraz biegacze – wszyscy członkowie zespołu chorują na cukrzycę. Misją Team Novo Nordisk jest promowanie aktywnego stylu życia oraz inspirowanie osób chorych do rozpoczęcia aktywności fizycznej. Członkowie zespołu udowadniają, że pomimo choroby przewlekłej, można cieszyć się wysoką jakością życia, aktywnie uczestniczyć we wszystkich wyzwaniach i realizować swoje marzenia – także te o profesjonalnej karierze sportowej.


Pierwszoroczny Junior o tym ze dostał się do drużyny dowiedział się dopiero przed zgrupowaniem w Hiszpanii:

"Jestem bardzo szczęśliwy, że zostałem zakwalifikowany do Team Novo Nordisk. Praca z tak doskonałym zespołem trenerów, lekarzy i zawodników to dla mnie wielkie wyróżnienie. Wiem, że dzięki ich profesjonalnej wiedzy i doświadczeniu polegającej na pracy z zawodnikami chorującymi na cukrzycę, będę w stanie pracować nad coraz lepszymi wynikami, jednocześnie będąc otoczonym najlepszą opieką diabetologiczną. Liczę, że z Teamem Novo Nordisk uda mi się pobić swoje kolejne rekordy i osiągać sukcesy w kolarstwie" - Tak mówił tuż po dostaniu się do drużyny 
(źródło: informacja prasowa)

Fot: Roland Pipeleers

Oczywiście Przemek nie jest jeszcze zawodnikiem zawodowej drużyny, która ściga się z licencją Pro Continental, na razie jest członkiem drużyny Juniorów, a za nim już pierwsze zgrupowania i pierwsze starty w barwach ekipy. Miesiąc maj minął dla niego pod znakiem wyścigów w Belgii, a teraz przed nim szykowanie formy na czerwcowe Mistrzostwa Polski.

Oto jak opisuje pierwsze miesiące tego sezonu:

"Nowy rok rozpocząłem zgrupowaniem teamu Novo Nordisk w ciepłej Hiszpanii, gdzie trenowałem przez 2 tygodnie. Po powrocie do Polski niestety zachorowałem, jednak szybko wyzdrowiałem. Następnym punktem przygotowań było kolejne zgrupowanie z UKKS Imielin Team w Chorwacji. W marcu i kwietniu przygotowywałem się do startów w SMS Świdnica jednak kolejny raz zachorowałem i ta choroba tak szybko nie ustąpiła. Byłem chory przez 3 tygodnie. Bardzo źle wpłynęło to na moją formę i przeszkodziło w dalszych przygotowaniach. Jednak aktualnie jestem po miesiącu ciężkich treningów w Belgii gdzie wraz z Team Novo Nordisk miałem okazję trenować i wystartować treningowo w kilku wyścigach. Wiele się tam nauczyłem ważnych rzeczy między innymi w kwestii żywienia i cukrzycy"

Fot: Roland Pipeleers

Przemysław Kotulski zanotował tam wiele startów w wyścigach klasycznych, a podczas niektórych wyścigów pokazywał się z niezłej strony, zajmując między innymi 31 miejsce na Rosmeer Bilzen czy 42 miejsce na klasyku w Zonnebeke.

Pochodzący z miejscowości Rydułtowy zawodnik choruje na cukrzycę od 3 roku życia.

Przemkowi życzymy rozwoju sportowego i spełnienia kolejnych marzeń.

Popularne posty z tego bloga

Wywiad - Roksana Barchan (MKS Meble Cyclo Korona Kielce)

Wywiad z Karoliną Honc (UKKS Imielin Team)

Wywiad - Maja Wróblewska i Tamara Szalińska (UKS Ratusz Maszewo)